Palmbladsskolan

Palmbladsskolan är en 6-9 skola med ca 580 elever. Skolan har fina och ljus lokaler och ligger på Palmbladsgatan 14 i södra Årsta/Slavsta.

Palmbladsskolan är en 6-9 skola med ca 570 elever. Skolan har fina och ljus lokaler och ligger på Palmbladsgatan 14 i södra Årsta/Slavsta.

På Palmbladsskolan har vi en vision om att vi vill vara en plats för alla att växa. Med det menar vi att vi vill att alla våra elever ska få växa i kunskap och som människor samtidigt som de blir äldre. Vi som arbetar på skolan har också som mål att alla elever ska känna sig trygga och att de ska lämna oss väl rustade för gymnasiet.

Till Palmbladsskolan tar du dig lätt med buss nr 6 och går av på Jordgubbsgatan. Det går även skolbussar till oss från Skölsta och Lindbacken. Se tidtabell för skolskjutsen under rubrik Skolskjuts tidtabell.