Läsårsstart 2020-2021 Information!

Med detta brev vill vi hälsa dig varmt välkommen till Palmbladsskolan läsåret 2020-2021.

Vi ser fram emot ett nytt läsår tillsammans med er. Skolan börjar måndagen den 17 augusti.

För er som börjar i åk 6 börjar första dagen kl 8.30 och ni kommer att sluta 14.00.

Går du i åk 7 börjar första skoldagen kl 9.00 och ni slutar 13.20.

För åk 8 och 9 börjar dagen 9.15 och den slutar 13.20.

Första dagen träffas alla 6:or och 7:or utanför skolan vid norra entrén (grönområdet “bakom” Palmbladsskolan). Där möter mentorer upp med klasskyltar. Åk 8 och 9 samlas i följande klassrum:

8a: sal 25

8b: sal 16

8c: sal 38

8d: sal 12

8e: nya bildsalen (tidigare vår tekniksal mellan slöjdsalarna)

9a: sal 23

9b: sal 29

9c: sal 21

9d: sal 11

9e: sal 24

Lite praktisk information:

Det finns möjlighet att komma in i skolan från två håll (norra och södra entrén), vid båda entréerna finns det cykelställ.

Information om tisdagens tider mm kommer alla elever få på måndagen av sina mentorer. Från onsdagen kommer eleverna gå enligt ordinarie schema. Schemat kommer att delas ut under elevernas första skoldag. Schemat finns även publicerat på vår hemsida från terminsstart.

Skollunch serveras från första skoldagen, och vi har ett eget fint tillagningskök på skolan. Viktoria Bergström heter kökschefen. Behöver man komma i kontakt med henne, så mejla: viktoria.bergstrom@uppsala.se.

Alla elever som har rätt till busskort skall få det hemskickat under denna sista vecka utav sommarlovet. Om du nyligen har bytt skola till oss och fick det klart under senare delen av sommaren, kan busskortet komma att dröja lite. Om du har frågor kring detta så hör av dig till 0771-727 001, antagning.skolskjuts@uppsala.se.

Till första dagen är det bra om du har med dig ett hänglås (ej kodlås) till ditt skåp. Det är också bra om du har ett pennfodral och kanske en almanacka eller liknande att skriva i, för att hålla reda på läxor framöver mm. Pennor och sudd kommer du att få utav din mentor. Vi delar ut ett visst antal pennor och sudd varje läsår till var och en utav er och behöver du fler än dessa, går det att köpa i vår reception.

I vår reception säljer vi baguetter för 10 kronor, i de fall du inte hinner äta frukost på morgonen eller om du blir hungrig ändå under förmiddagen.

Från i höst har skolan fyra arbetslag:

• Lönnen (6a, 6b, 6c, 8a och 8b)
  • Björken (6d, 6e, 8c, 8d och 8e)
  • Boken (7a, 7e, 9a, 9c och 9e)
  • Eken (7b, 7c, 7d, 9b och 9d)

Om du känner av förkylningssymptom eller de som är kända för covid-19, behöver du stanna hemma från skolan. Viktigt är att du är hemma så att du har varit symptomfri i två dagar innan du åter är i skolan. Mejla din mentor och hör efter vad du kan jobba med hemma, om du inte är för sjuk för att kunna jobba.

Vår idrott kommer att vara utomhus nu inledningsvis fram till 1 september. Tänk på att ha kläder och skor med som passar för idrott utomhus.

Om du har frågor går det jättebra att höra av dig till antingen rektor på ulrika.mattsson@uppsala.se eller biträdande rektor på camilla.wallinjonsson@uppsala.se.

Ha nu några sköna sista lediga dagar på sommarlovet, så ses vi på måndagen den 17 augusti.

Med vänlig hälsning

Ulrika Mattsson & Camilla Wallin Jonsson