Till alla elever och föräldrar på Palmbladsskolan!

Hej alla elever och föräldrar på Palmbladsskolan!

Med detta brev vill jag hälsa dig varmt välkommen till Palmbladsskolan läsåret 2017-2018. Jag ser fram emot ett spännande läsår tillsammans med er och min personal i våra fina lokaler.

Vi börjar läsåret den 21 augusti kl 9.00. Den dagen slutar alla elever kl 14.00.

Lite praktisk information:

Det finns möjlighet att komma in i skolan från två håll (norra och södra entrén), vid båda entréerna finns det cykelställ. Första dagen träffas alla klasser utanför skolan vid södra entrén (Palmbladsgatan). Där möter mentorer upp med klasskyltar.

Även den 22 augusti börjar skolan kl 9 och slutar kl 14. Då kommer klasserna ha en heldag tillsammans med sina mentorer.  Schemat kommer att delas ut under elevernas första skoldag. Skollunch serveras från första skoldagen, och vi har ett eget fint tillagningskök på skolan.

Alla elever som har rätt till busskort skall ha fått det hemskickat under sommaren. Om du har frågor kring detta så hör av dig till 018-727 08 00 antagning.skolskjuts@uppsala.se.

Till första dagen är det bra om du har med dig ett hänglås till ditt skåp. Det är också bra om du har ett pennfodral och kanske en almanacka eller liknande för att hålla reda på läxor mm.

Om du har frågor går det jättebra att hör av dig till mig på ulrika.mattsson@uppsala.se.

Ha nu några sköna sista lediga dagar på sommarlovet, så ses vi på måndagen den 21 augusti klockan 9.00.

Med vänlig hälsning

Ulrika Mattsson