Vandringsdag fre 2 juni

Hej alla elever och vårdnadshavare på Palmbladsskolan,

Fredag den 2 juni kommer Palmbladsskolan att ha en vandringsdag. Stor del av sträckan är ute längs stigar i skog och mark.

Du kommer att få två alternativ att välja på: en snabb - i högre fart med färre uppehåll eller en ”normalfart”. För dig som väljer den snabba sträckan är det viktigt att förstå att sträckan kräver uthållighet och en vilja att anstränga sig under dagen. Är du inte beredd att göra detta, välj då den lugna.

Sträckan vi går är ca 10,5 km oavsett tempo.

Tider för dagen

• 8.45 - Samling i  era hemklassrum.
  • 8.55 - Samling i respektive grupp utanför huvudingången.
  • 9.00 – Vandringen startar.
  • Ca 13.00 – tillbaka på Palmbladsskolan. Då slutar vi för dagen.

Utrustning

Bra skor och strumpor för långpromenad (inte för tunn sula). Tänk på att inte ha nya skor som kan ge skavsår. Det kan vara blött på vissa ställen i skogen så rejäla skor är viktigt .Använd t.ex. skavsårsplåster i förebyggande syfte om du lätt får skavsår. Ha helt enkelt rätt kläder för det väder som är den dagen. Glöm inte vattenflaskan!

Matsäck:

Skolan står för en lättare lunch (matig smörgås, juice, frukt). Det går naturligtvis bra att ta med egen extra mat om så önskas.

Vi hoppas på en lyckad dag!

Hälsningar personalen på Palmbladsskolan

30 maj 2017