Läsårsstart 2019-2020

Hej alla elever och föräldrar på Palmbladsskolan!

Med detta brev vill vi hälsa dig varmt välkommen till Palmbladsskolan läsåret 2019-2020. Vi ser fram emot ett spännande läsår tillsammans med er. För er som börjar i åk 6 börjar första dagen kl 8.30 och ni kommer sluta 14.00, för åk 7-9 börjar första skoldagen kl 9 och slutar 13.20.

Lite praktisk information:

Det finns möjlighet att komma in i skolan från två håll (norra och södra entrén), vid båda entréerna finns det cykelställ. Första dagen träffas alla klasser utanför skolan vid norra entrén (grönområdet “bakom” Palmbladsskolan). Där möter mentorer upp med klasskyltar.

Information om tisdagens tider mm kommer alla elever få på måndagen av sina mentorer. Från onsdagen kommer eleverna gå enligt ordinarie schema. Schemat kommer att delas ut under elevernas första skolda g. Schemat finns även publicerat på vår hemsida från terminsstart.

Skollunch serveras från första skoldagen, och vi har ett eget fint tillagningskök på skolan.

Alla elever som har rätt till busskort skall ha fått det hemskickat under sommaren. Om du har frågor kring detta så hör av dig till 018-727 08 00 antagning.skolskjuts@uppsala.se.

Till första dagen är det bra om du har med dig ett hänglås till ditt skåp. Det är också bra om du har ett pennfodral och kanske en almanacka eller liknande för att hålla reda på läxor mm.

Om du har frågor går det jättebra att höra av dig till antingen rektor på ulrika.mattsson@uppsala.se eller biträdande rektor på camilla.wallinjonsson@uppsala.se.

Ha nu några sköna sista lediga dagar på sommarlovet, så ses vi på måndagen den 19 augusti.

Ulrika Mattsson & Camilla Wallin Jonsson

Rektor och biträdande rektor