Mattestöd & After school

Mattestöd måndagar och onsdagar

Under höstterminen 2022 erbjuder skolan stöd i matematik varje måndag och onsdag eftermiddag. Alla elever som vill är välkomna och det krävs ingen föranmälan. Ibland kan skolan i samråd med elev och vårdnadshavare komma överens om att stödet ska vara obligatoriskt under en period. Då kommer närvaro att registreras precis som på en vanlig lektion.

Stödet ges i sal 26 (Lunden) på plan 2 och bemannas av skolans speciallärare i matematik och assistenter.

After School på onsdagar

På onsdagar har vi även After School, det ligger parallellt med ma-stödet (kl.14.30-16) och där kommer en av våra speciallärare i läs- och skriv finnas tillgängliga tillsammans med elevstödjande personal. After School och ma-stödet är i samma lokal (Lunden).

Måndag kl. 15-16 (ma-stöd)

Onsdag kl. 14.30-16 (ma-stöd & After School)

image2d2tk.png

16 augusti 2022